Recargando pilas...

QUÈ M’HI POSO, FRED O CALOR?

maig 31, 2018
image1-5-1-1200x511.jpeg

Heus aquí la qüestió. No sé les vegades que hauré escoltat aquesta pregunta, és una de les “top ten” en consulta. Anem a veure si hi posem una mica d’aigua clara, o la liem encara més 😉

En termes generals, la cosa aniria així:

Situacions agudes, traumatismes, (un cop, una torcedura, una estrebada muscular…) i inflamacions on es veu la zona vermella i inflada: FRED

Els beneficis del fred són:

• Redueix el dolor, la inflamació i l’edema
  • Disminueix la reacció muscular enfront el dolor
  • Redueix el metabolisme cel·lular

Es pot aplicar de diferents maneres, amb un cold-pack (com el que es veu a la fotografia), amb aigua glaçada, fent massatge amb un glaçó… o pots fer servir una bossa de pèsols congelats, que s’adaptarà molt bé a la zona a tractar i és la mar d’econòmic i ecològic. Pero, oju! Que el gel directe a la pell crema! Tant si utilitzes cold-pack com els pèsols, precaució i protegeix la pell amb un drapet fi per no cremar, i no t’excedeixis més de 10 minuts.

Situacions cròniques, reumatismes i contractures musculars: CALOR

Beneficis de l’aplicació de calor:

• Millora la circulació i el metabolisme cel·lular
  • Disminueix el dolor
  • Augmenta la flexibilitat de músculs, tendons i fàscies.

Es pot aplicar amb hot-pack, amb una bossa d’aigua calenta, amb una bombeta d’infrarrojos o amb la mítica  manta elèctrica, més coneguda entre la població com “la esterilla“. La recomanació és la mateixa que amb el fred, no  volem lesionats i a més a més, cremats. O sigui que precaució amb la temperatura i amb el temps, no més de 20 min i res d’adormir-se amb la esterilla (encara que no t’ho creguis, he vist mil vegades cremades per aquest motiu).

Tot això després és molt relatiu, perquè a nivell particular hi ha persones que no toleren bé el fred, i a la inversa, o de vegades hi ha contraindicacions per a l’ús del fred o la calor, com ara problemes vasculars, però per tenir una referència et pot ajudar.

I tu, ja tens clar que posar-te? T’ajudem?

Fisionova – Fisioteràpia Vilanova

Jardí, 70 (Vilanova i la Geltrú)

info@fisioterapiavilanova.cat

Fisioterapia Vilanova

Fisionova – Fisioterapia a Vilanova i la Geltrú

Vols rebre les nostres notícies, ofertes, promocions i participar en els nostres sortejos i activitats? Deixa’ns el teu e-mail.

SUBSCRIU-TE A LA NOSTRA NEWSLETTER

FISIONOVA

Rep al teu e-mail consells de fisioteràpia i salut. Només per subscriure't et regalem

una mini-classe de pilates per fer a casa.

Ja pots començar a gaudir de les nostres promocions, descomptes i sortejos.

Felicitats!!

Només per inscriure't has guanyat una mini-classe de pilates de 20 minuts per fer a casa!

Benvingut